Terug naar de homepage
Welkom bezoeker
   
Log in voor de ledensectie Stuur een bericht naar het bestuur van Diving Zaventem
Ga terug naar de hoofdpagina
Clubreis Dahab ( Egypte) (geannuleerd)

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Diving Zaventem Forum Index -> Duikactiviteiten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Guy



Geregistreerd op: 31-3-2004
Berichten: 170
Woonplaats: Brussel

BerichtGeplaatst: Zo 31 Okt 2010 15:56    Onderwerp: Clubreis Dahab ( Egypte) Reageer met quote

Activiteit ingevoerd via de Agenda

Datum: 2011-04-22 00:00     Inschrijven: moet je doen via de agenda.


Datum voor Dahab staat vast !!!!!!!!!!!
Vertrek op zaterdag 22 april en terug op 29 april 2011
Kostprijs duiker 900 euro Bed and breakfast
Kostprijs niet duiker 710 euro b/b. (hieronder uitleg reisagentsch.)

Supplement half pension: 95 euro per persoon (ik zou dit niet aanraden, omdat er zoveel gezellige, lekkere en goedkope restaurantjes zijn binnen de 10 minuutjes wandelen vanaf het hotel langs de promenade.)


Gelieve zo vlug mogelijk in te schrijven, indien niet genoeg deelnemers wordt de trip gecanceld !!!!!!!




Clubreis Dahab Egypte

My dear friends, het wordt tijd om een nieuwe clubreis te plannen en dat is niet altijd gemakkelijk, cruise of vasteland, kan mijne vent of mijn madam mee want die duikt niet, schoolvakantie of niet.
Aangezien de meesten onder ons niet tijdens de schoolvakanties hoeven te gaan zal de reis doorgaan eind april begin mei.
Aangezien ik nog niet weet met hoeveel we zullen zijn heb ik de juiste prijs of datum nog niet, deze volgt eind volgende week.
Ik heb wat rond gesnuffeld op de sites van verschillende duikreis promotoren of hoe je het ook noemt, en mijn keuze is dit jaar gevallen op Dahab. Het schijnt er zijn zeer verschillend te zijn van de andere badplaatsen in Egypte, nog redelijk authentiek and very relaxed.
---------------------------------------------------------------------------
Dahab heeft van alle Egyptische badplaatsen nog het meest zijn originele eigenheid behouden. Enkele decenia geleden was dit een verzamelplaats voor hippies en deze sfeer is nog altijd een beetje te merken: geen massa-toerisme, een ontspannen sfeer en als toerist wordt je ook minder aangeklampt door allerlei �handelaars�. Het Sinaï gebergte �dondert hier als het ware de Rode Zee in, een indrukwekkende omgeving!
Dahab is ook perfect gelegen om van hieruit de Sinaï te verkennen. Een excursie naar het St-Catharina-klooster of per kameel bij de Bedouinen is zeker de moeite waard.
Duiken in Dahab : Hier vindt men \"must-have-seen\" duikplaatsen als Blue Hole, Ras Um Sid, The Bells, The Canyon, ... Alle duiken zijn hier van de kant, en tussen de duiken keert men ofwel terug naar het hotel, ofwel kan men lunchen op één van de talrijke terrasjes of eetstalletjes. De duikuitstap met kamelen naar Gabr El Bint is ook een absolute aanrader. Duikers, duikmateriaal en flessen op de rug van een kameel die zich langs smalle paadjes naar de duikplaats begeeft: een unieke ervaring!
----------------------------------------------------------------------------
We zouden naar het Nesima resort gaan, een klein simpel resortje zonder al te veel tralala volgens de tripadvisor sites valt het er best mee.
-----------------------------------------------------------------------------------
Het Nesima Resort heeft 52 kamers, waarvan vijf direct aan het zwembad. De bijzondere architectuur met oosterse koepeldaken en de prachtige bloemen- en palmentuin zorgen voor een bijzondere atmosfeer. Snorkelen en zwemmen is mogelijk op het huisrif. Bij het zwembad is op de ligbedden genoeg plaats voor zonaanbidders.
Nesima heeft gratis wireless internet in het restaurant en aan het zwembad. Daarnaast beschikken 17 standaardkamers over een internetaansluiting.
De kamers in het Nesima Resort vallen op vanwege de oosterse architectuur. Alle kamers hebben eigen badkamer met douche & toilet, airco, individueel afstelbaar, satelliettelevisie, telefoon, koelkastje voor eigen drankjes, uitzicht op de bloemen- en palmentuin (geen balkon/terras!). Daarnaast hebben de vijf Nesima superior-kamers haardroger, ligbad, terras met uitzicht op zee, High Speed Internet toegang.
Het Nesima Resort heeft een fantastisch restaurant, ook bij de lokale gemeenschap beroemd vanwege de lekkerste steaks in Dahab. Verder worden internationale, vis- en lokale gerechten geserveerd. Daarnaast beschikt het hotel over een Italiaans restaurant. Het Nesima Café bevindt zich tijdens de zomer-maanden op het dakterras boven het restaurant, een uitstekende chill out locatie om van de volle maan te genieten.
Kostprijs zal rond de +/- 1000 euro liggen, daarin zitten 10 kantduiken en half pension.
Het aantal deelnemers is dit maal niet beperkt, duikers of niet duikers iedereen is welkom.
Kunnen jullie zo vlug mogelijk laten weten of je al dan niet interesse hebt in deze trip. (liefst inschrijven via website, dit is een voorlopige inschrijving, definitieve inschrijving komt zodra ik al de juiste data en prijs heb.)

Voilà, dus inschrijven maar, grtz Guy



Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Diving Zaventem Forum Index -> Duikactiviteiten Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group